Masnoća u krvi (holesterol) i lečenje

15 јун

Masnoća u krvi (holesterol)

Mnoštvo ljudi u savremenom svetu bori se sa povišenim masnoćama u krvi. Ova tegoba nije bila prisutna u značajnijoj meri kod prethodnih naraštaja, pa je povezujemo sa načinom života i prehrane i genetskim sklonostima.

Izvori masti

Za ljude u osnovi postoje dva izvora masti: masti kao sastavni deo prehrane i masti koje se stvaraju u ljudskom organizmu, odnosno u jetri. Masti imaju gradivnu i energetsku ulogu, a razlikujemo trigliceride i holesterol. 
Trigliceridi su pohranjeni u masnom tkivu i jetri i služe organizmu kao toplotni izolator i glavni izvor energije. Visok nivo triglicerida odgovoran je za nastanak srčanožilnih bolesti i razvoj akutnog pankreatitisa. Holesterol je deo ćelijske stijenke, proizvodi se u jetri i služi za proizvodnju polnih hormona, ovojnice nervnih ćelija, vitamina D. Prema teoriji dr Ratha, holesterol ima funkciju popravljanja oštećenja na krvnim sudovima usled delovanja slobodnih radikala, bakterija, itd.

Koliko je previše?

Studije pokazuju da je smrtnost od srčanožilnih bolesti najmanja ukoliko je nivo ukupnog holesterola između 4,60 i 6,20 mmol/L 
Međutim, važno je znati da, prilikom određivanja rizika, treba uzeti u obzir i odnos LDL-a i HDL-a koji se može izračunati tako da se LDL podeli sa HDL-om. Taj odnos za žene ne sme biti veći od 3,5 a za muškarce od 4,5. Optimalan odnos je između 2 i 3.

Šta i kako utiče na holesterol?

Nije toliko bitna količina holesterola u namirnicama, jer se većina telesnog holesterola ionako proizvodi u jetri, već količina zasićenih masnoća koje opterećuju rad jetre pa su tako na vrhu liste nepoželjnih namirnica koža i masno tkivo životinja, kravlje mleko, vrhnje i punomasni sirevi, crveno meso, margarin, lisnato testo, grickalice te pržena i pohovana hrana. 
Namirnice koje utiču na smanjenje LDL holesterola su maslinovo i laneno ulje, povrće, citrusi, plava riba, mahunarke i ostale namirnice bogate vlaknima kao što je kaktus nopal (Nopalin). Vrlo su korisni beli luk, crni luk, jabuke, zob, kozje mleko, mladi sirevi, jogurt, smeđ pirinač, radič, rukola, krastavci itd.

Značaj redovnih obroka i stolice

Vrlo je važno osigurati redovnu stolicu, jer se višak holesterola u jetri pretvara u žučne kiseline i konačno otklanja iz tela putem stolice. Ovde mogu pomoći proizvodi kao što su Nopalin i Yucca. Važno je jesti u slično vreme, jer time omogućavamo češće pražnjenje žučnjaka te omogućavanje jetri da prihvati što više holesterola iz krvi na dalju preradu u kojoj se uz pomoć C vitamina dobija žučna kiselina koja se prazni u creva gde pomaže u razgradnji velikih molekula masti. Savršeno, zar ne?

Jetra je ključ uspeha

Obnovljena jetra sposobna je odigrati svoju nadzornu i delatnu ulogu u metabolizmu holesterola te je to prvi korak koji moramo preduzeti ukoliko smo suočeni sa povišenim masnoćama. Zato je važno unositi kombinaciju prirodnih hranjivih materija koje pomažu u procesima neutralizacije i uklanjanja otrova u jetri te podstiču njenu obnovu. Kombinacija aminokiselina, kolina, biljnih materija i esencijalnih masnih kiselina osigurava učinkovitu pomoć jetri, bilo da se radi o regulaciji metabolizma masti ili ispravljanju oštećenja izazvanih nekim bolestima.

U boj, u boj – za dobar holesterol svoj!

TrimeX

Trimex je tečna formula koja pomaže održati jetru u punoj snazi. Delovanje sastojaka Trimexa usmereno je na rad jetre, ali i izravno na metabolizam masnoća budući da sadrži hidroksicitrat iz biljke Garcinia cambogia. Odlika je ove materije da zaustavlja tvorbu holesterola i masnih kiselina iz ugljikohidrata. Radu jetre doprinosi i iscrpina zelenog čaja te nezasićene masne kiseline iz ulja noćurka. Trimex sadrži i materije antioksidativnog delovanja te hrom i vanadij za nadzor apetita. Kada jetra dostigne punu snagu delovanja dolazi do odgovarajućeg lučenja žuči, pa se mast iz obroka uspešnije raspršuje i razgrađuje enzimima bez opasnosti njezinog taloženja. TrimeX će pomoći regeneraciji jetre koja je ključni organ u rešavanju problema sa masnoćama. Preporučujemo uzeti 1. supenu kašiku u čaši vode par sati nakon poslednjeg obroka ili pre spavanja.

Cholestone

Cholestone sadrži ulje semenki lana koje su izvor omega 3, jabučni pektin koji upija masti i pospešuje rad debelog creva, C i E vitamin koji štite od oksidacije i zajedno sa češnjakom pomažu predtvorbu holesterola u žučne kiseline, te hrom i lecitin koji pomažu sagorevanje i raspršivanje velikih molekula masti radi njihove bolje razgradnje. Preporučujemo uzeti 3 tablete (npr. 3×1) dnevno, posle ili uz obrok.

Nopalin

Nopalin je biljka sa najnižim glikemijskim indeksom, a sadrži čisti dehidrirani kaktus nopal koji u dodiru s tekućinom u vašim crevima bubri te na sebe veže masnoće i toksine. Vlakna nopala vezaće na sebe višak holesterola i masti iz hrane te ih izbaciti iz tela. Takođe, će omogućiti bolje čišćenje creva, jer je jako važno da se i nadalje održava zdrava i neopterećena jetra te da se što manje otrovnih i štetnih materijai upije u naš krvotok i dospe u jetru. Nopalin preporučujemo uzimati nekoliko puta dnevno po 3 tablete uz dosta tekućine (npr dve čaše vode) pre ili između obroka. Ostali dobri izvori topivih vlakana su suve šljive, ječam, grah, patlidžan i šparoge.

Lecitin

Lecitin je masna materija koju treba svaka ćelija našeg tela. Lecitin je za razgradnju masnoća u crevima, a posebno je koristan u slučaju povišenog nivoa LDL holesterola te poremećenog odnosa LDLa i HDLa. Za uspostavljanje ove ravnoteže bitno je svojstvo lecitina da povećava radnu učinkovitost jetre i kapacitet vezanja viška holesterola iz krvi. Lecitin smanjuje izglede za nastajanje žučnih kamenaca, povećava iskorišćenje vitamina topivih u mastima. Pridonosi zdravlju srca i dobroj cirkulaciji, regulaciji pritiska.

Što se odabira proizvoda tiče, najbolje je konsultovati lekare Calivita kompanije kako bi Vam preporučili proizvod koji odgovara potrebama Vašeg organizma.

Kako brzo i prirodno smanjiti holesterol?

Visok holesterol je zdravstveni problem za mnoge ljude. Moguće je smanjiti holesterol brzo, prema članku Davida Freemena „ 11 Tips to cut your Cholesterol Fast“ , jednostavnom promenom načina života i možda primenom nekih lekova.

Brzo smanjite holesterol bez primene lekova

Postoji pet vrsta hrane koja vam mogu pomoći ukoliko želite da snizite holesterol. Prema Robinu Robertsu u tekstu pod nazivom „5 Ways to lower cholesterol“ ovakva ishrana može da smanji holesterol u krvi za čitavih 30%. Unošenje hrane bogate vlaknima poput povrća, voća i žitarica bogatih rastvorljivim vlaknima poput plavog patlidžana ili ovsene kaše snizava holesterol. Ovaj tip hrane smanjije zapaljenja i pomaže regulaciju insulina i šećera u krvi.

U ovom tekstu se takođe navodi da je soja izvrsna zamena za meso jer je izvrstan izvor proteina, vlakana kao i drugih hranljivih sastojaka.

Vežbanjem do nižeg holesterola

Mnoga istraživanja došla su do podatka da redovnim vežbanjem možete podići nivo dobrog holesterola za čak 10%. Trening ne mora biti intenzivan, ali mora biti redovan, da bi se postigli rezultati dovoljno je, na primer, šetati 45 minuta svakog dana.

Dakle nije bitno za koji ćete se fizičku aktivnost odlučiti, ali bitno je da je ona redovna. Neki eksperti predlaži svakodnevno vežbanje odnosno 7 dana u nedelji, dok drugi smatraju da je biti aktivan 5 dana u nedelji sasvim dovoljno.

Izbegavanjem zasićenih masti do smanjenja holesterola

Do skora je bilo rašireno verovanje da konzumiranje previše jaja ili druge hrane bogate holesterolom utiče na njegov rast, međutim sada je jasno da ishrana bogata holesterolom nije glavni krivac. Na primer jaja ne dižu nivo holesterola koliko se ranije verovalo. Naravno ljudi ne treba da jedu tuce jaja dnevno!

Najbolje je da se smanji unos zasićenih masnoća, ali je daleko bitnije da se poveća unos zdrave hrane! Mediteranska ishrana je pomogla mnogim ljudima da smanje nivo holesterola u krvi. O ovom tipu ishrane napisano je dosta tekstova.

Hrana koja je takođe dobra za snižavanje holesterola u krvi je koštuničavo voće, pogotovu orasi i badem. Međutim, ova hrana je jako kalorična, stoga treba se ograničiti na šaku dnevno.

Izvor:  http://suplementi-srb.com/index.php/indikacije/92-masnoca-u-krvi

TrimeX WMS 16 OZ, 473 mlNopalin, 200 tabSuper Soya Lecithin 1200, 250 gelkapsTriple Potency Lecithin, 100 gelkapsCholestone, 90 tab

Kontakt adresa: rbduna@gmail.com

Sajt kompanije (jezik izaberite sami), a kodni broj na koji se možete uključiti i kupiti proizvode po povlašćenoj ceni je 3814324852 (Radunka Bogdanovič):

http://www.calivita.com/

Za Srbiju: Pozovite broj telefona:

021/402 296

Kažite da se želite uključiti na broj 3814324852 (Radunka Bogdanović), svoju adresu, broj telefona i proizvode koje želite.

Zdravi bili!

2 реаговања to “Masnoća u krvi (holesterol) i lečenje”

  1. LATINKA MITIC јун 17, 2012 at 12:59 pm #

    TOLIKO MNOGO SE MOZE RECI U VEZI SA SMANJENJEM HOLESTEROLA, PUTEM PROIZVODA CALIVITE. SA HOLESTONOM SAM ZA MESEC DANA SKINULA HOLESTEROL, A NOPALIN CINI DA DODJETE DO VITKE LINIJE, JER DOVODI DO SITOSTI. PROBAJTE!!!

    Свиђа ми се

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

Прати

Добијте сваки нови чланак достављен у ваше поштанско сандуче.

Придружите се 34 других пратиоца

%d bloggers like this: