Nedostatak cinka i zdravlje

17 мар

Novo američko istraživanje ukazalo je na povezanost manjka cinka s promenama u reakciji imunološkog sistema.

2

50 mg helatnog cinka po tableti

3

15 mg helatnog cinka po tableti

Nova američka studija sprovedena je u laboratoriji koristeći krvna zrnca uz praćenje pojave upala u zavisnosti od manjka cinka. Ciljana populacija ispitanika bile su osobe sa sepsom u intenzivnim jedinicama nege.

Zaključci istraživanja objavljeni su u časopisu „Cell Reports“ i pokazuju da cink ima ključnu ulogu u imunološkom sistemu vežući se na određene proteine te zaustavljajući ili podstičući pojedine reakcije imunološkog sistema.

Osim toga, autori studije otkrili su vezu između deficita i jakih upala kao posledica uzdrmanog imuniteta.

Ipak, naučnici naglašavaju kako je potrebno sprovesti još detaljnijih studija koje bi potvrdile koju dozu, koliko dugo te tačno kojim bolesnicima je potrebno davati cink u obliku dodatka prehrani kako bi se postigao ciljani efekat smanjenja upale reakcije.

Bogati izvori cinka su: orašasti plodovi, semenke, pivski kvasac, zob, ostrige, nahunarke, integralne žitarice, teleća i svinjska džigerica, žumance, mahunarke…

Izvor:  

http://www.lekarinfo.com/zanimljivosti/nedostatak-cinka-narusava-imunitet?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: