MLM Industrija – Nekad i sad

20 јул

MLM Industrija – Nekad i sad

Details

Published on Tuesday, 16 July 2013

Copy of Internet

Poznate svetske kompanije, kao na primer Hewlett Packard, Nissan i Revlon – su sve osnovane tokom velike depresije 1930-tih godina, kada je većina ljudi mislila da je suludo počinjati nove poslove i otvarati kompanije. Uprkos tome, ove kompanije su osnovane i danas su rangirane među 500 najmoćnijih kompanija na svetu, u časopisu „Fortune“.

Drugi razlog zbog kog loše stanje u ekonomiji i ne mora biti loša stvar, je činjenica da upravo ta situacija motiviše ljude da sami sebi pomognu i da potraže poslovne mogućnosti, u kojima im ne treba prevelik početni kapital i čije poslovanje ne nosi veliki rizik sa sobom. Istorija je pokazala da tokom teških ekonomskih uslova – poslovi vezani za mrežni marketing dobro prolaze.

Iako je koncept mrežnog marketinga postojao još od 30-tih godina prošlog veka, ozbiljna ekonomska sila je postao tek 60-tih godina prošlog veka, kada su kompanije kao što su Amway, Avon i Mary Kay prosto procvetale, i utabale put ekspanziji ove ekonomske grane. Ova ekspanzija se nastavila tokom 70-tih i 80-tih godina, da bi svoj vrhunac dostigla 90-tih godina. Tokom te dekade je osnovano više MLM kompanija nego ikada pre, i takve kompanije su donosile profit veći nego ikada pre.

Kako je rastao interes za MLM, paralelno se razvijalo i povećavalo zanimanje javnosti za zdrav način života (vežbanje, ishrana), koji se održao do današnjih dana. Razlozi su čisto demografske prirode. Rast svetske populacije, poznatiji pod nazivom „baby boom“, je doveo do toga da ljudi žive duže, i da kako postaju stariji – gube interesovanje za nezdrav način života, koji je karakterističan za mlađe ljude (alkohol, noćni izlasci), već se sve više okreću zdravom načinu života. CaliVita sa ponosom može da istakne kako je jedan od pionira među MLM kompanijama, koje se bave proizvodima u oblasti zdravlja i velnesa.

Kao što se moglo i očekivati, porastom MLM industrije (ekonomske grane), i sve većom zainteresovanošću ljudi za zdraviji život, broj kompanija koje prodaju proizvode namenjene očuvanju zdravlja je porastao, a kao rezultat svega toga došlo je do prezasićenja tržišta takvim proizvodima. S obzirom da na tržištu ima sve više i više takvih kompanija, baza distributera postaje sve manja i manja. Prirodno je da ne mogu sve kompanije da prežive takvo stanje na tržištu, i toliku konkurenciju. Uprkos velikom broju MLM kompanija, i različitim oblastima kojima su se bavile, došlo je do velikog pada profita u toj grani ekonomije, pre kraja 90-tih godina.

Iako je taj pad sprečio rast brojnih MLM-ova na određeni period, na duge staze je to pogodovalo ozbiljnim, finansijski jakim, odgovornim i posvećenim kompanijama, koje su bile usredsređene na pružanje pravih vrednosti i kvalitetne proizvode. 95% novih MLM-ova propadne u roku od dve godine od osnivanja, tako da je ta kriza 90-tih pomogla ovoj industriji da se „razdvoji žito od kukolja“, i da slabije kompanije prestanu da postoje….. Svi oni koji su samo želeli da zgrnu novac na brzinu, kao i kompanije koje nisu imale jasnu viziju, ciljeve, posvećenost, dobar menadžment, nedovoljno kapitala, loše proizvode… su propali. Rezultat je bio taj, da se tržište MLM-a nakon te krize izdefinisalo i popravilo. Nakon što je to „čišćenje“ tržišta završeno, posvećeni veterani u toj industriji, kao što je i CaliVita International, bili su u mogućnosti da izgrade još jače kompanije i organizacije, kao i da ponude više mogućnosti svojim članovima.

MLM

Kako naša industrija izgleda danas?

Bolje nego ikad, iz nekoliko razloga

Neizvestan ekonomski ishod iziskuje kreativan, preduzetnički duh i inicijativu. Stoga je logično očekivati, da će prolongirani pad industrije u Evropi, a pogotovo u Južnoj, Centralnoj i Istočnoj Evropi za posledicu imati veći broj novih članova MLM sistema. Navala novih ljudi stvara određenu snagu, koja koristi svim članovima. MLM-u je bilo potrebno 55 godina da izraste u industriju sa 50 miliona članova, širom sveta*. Čak i restriktivne procene govore da će se taj broj udvostručiti u sledećih petnaest godina, i da će MLM mreže biti, u proseku, za +37% veće nego do sada** To su zaista moćne brojke.

Na drugom mestu, internet danas ima mnogo veći kapacitet u ovom poslu, i pruža veću korist u izgradnji mreže, kao i distributerima koji sada mogu da stvore bliskije i jače veze i kontakte sa svojim cenjenim kupcima i članovima. Više i jednostavnije reklamiranje, lakši i brži pristup, bolja i brža usluga, bolja i brža podrška, više alata iz oblasti razvoja poslovanja, više informacija, preglednost i dostupnost informacija, transparentnost, povratne informacije, veća interaktivnost, lakše kontaktiranje…. jednostavno sve je lakše sada, nego u bilo kom drugom periodu od kada postoji internet.

Treće, regulatorna politika EU će ići u pravcu favorizovanja većih i stabilnijih kompanija, kao što je CaliVita international. Mnogi misle da je nova, strožija politika EU vezano za dodatke ishrani loša stvar, ali upravo je suprotno. Iako su pravila striktnija, ona su i jasnija i uređenija nego ranije. To znači da će okvir poslovanja MLM kompanija biti pouzdaniji i konzistentniji, i da će omogućiti više prostora za prilagođavanje i planiranje. Šta više, striktnija pravila će očistiti tržište od slabijih, marginalnih, nedovoljno kapitalom potkovanih kompanija. MLM mreže koje će prosperirati u toj novoj sredini će biti one koje imaju dobre resurse, posvećenost, organizaciju i iskustvo, kada je u pitanju prilagođavanje novim pravilima.

Četvrto – sa demografske tačke gledano, populacija će nastaviti da raste, tako da će povećan broj ljudi postati još veća snaga tokom sledećih 10 godina, jer „baby boom“ generacija stari, i neophodno je da je zamene novi, mlađi ljudi. Trenutno, preko 19% populacije u Centralnoj i Istočnoj Evropi ima preko 50 godina. Za dvadeset godina, ova brojka će se popeti na 25% *** Nema sumnje da će potreba za svim proizvodima vezanim za zdravlje, velnes i ublažavanje posledica starenja doživeti pravi procvat. Potrošnja će takođe porasti, što je prava prilika za one, koji umeju da vide budućnost i da prepoznaju trendove, a koji imaju dovoljno znanja, upornosti i strpljenja, da iskoriste sve prednosti koje ovakva situacija nosi sa sobom. CaliVita International je dobro pozicionirana i u stanju da isprati sve trendove koje budućnost nosi, jer konstantno razvija nove i usavršava postojeće proizvode i način rada, kako bi na što bolji način obezbedila specijalizovanu podršku zdravlju i ishrani populaciji koja sve više stari.

Kao što možete da vidite, iako su vremena teška, dešavaju se i mnoge pozitivne stvari. MLM članovi i distributeri koji su trenutno na najnižem nivou lestvice, za deset godina će biti na najvišem mogućem nivou, sa ogromnim uspehom iza sebe. U to možete da se kladite. Ne svi, ali će određeni broj postići neverovatan uspeh. Neće to postići preko noći, naravno, već će to biti kulminacija njihovog dugogodišnjeg rada i posvećenosti….i to baš onog rada koji počinje sada! A, ne kada ekonomija bude u boljem stanju. Čekanje da se ekonomska situacija popravi je samo izgovor koji neki ljudi koriste, kako bi se bolje osećali zbog svoje ne baš idealne situacije, i života koji žive. Pobednici, kao i oni koji će biti među najuspešnijima za deset godina, su oni koji već sada rade, umesto da se kao ostali – plaše loše ekonomske situacije. Sama priroda dobrih prilika je takva, da su one skrivene, i da ih ljudi ne vide tako lako. Ukoliko bi svi to mogli da vide i prepoznaju – onda bi se i njena sama priroda promenila, pa samim tim to više i ne bi bila dobra prilika.

Neki članovi će postići nazapamćeni uspeh, u godinama koje su pred nama. Nema ni jednog razloga da ne budete baš Vi jedan od tih članova. To nema nikakve veze sa stanjem u kom se ekonomija nalazi, već sve zavisi samo od Vas samih. Od Vaših misli i od Vašeg delanja, tokom godina koje dolaze. Sve zavisi od Vas i Vaše odluke.


Korišćena literatura:
* Edward Ludbrook “The Big Picture why Network Marketing is booming AGAiN
** Leonard Clements, http://www.marketwaveinc.com/, *** http://epp.eurostat.ec.europa.eu

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: