Osteoporoza – podmukla bolest

17 Dec

Osteoporoza

Živa kost nije nikada u mirovanju i stalno se menja i pregrađuje. Obnavljaju se zalihe minerala čime se stara kost zamjenjuje novom.

Lizin – novi pristup osteoporozi

Stručnjaci od nedavno upućuju sve osobe sa osteoporozom na kombinovanje kalcijuma, magnezijuma, vitamina D i lizina za postizanje najboljeg terapijskog učinka. Ovu preporuku temelje na najnovijim saznanjima da unos aminokiseline lizina povećava apsorpciju kalcijuma i znatno smanjuje njegov gubitak putem urina. Naime, lizin podstiče rad ćelija koje izgrađuju koštano tkivo i kolagen. Nekoliko kliničkih studija opravdava novi pristup u sprečavanju i lečenju osteoporoze , a koji svakako uključuje lizin. Naš proizvod, Lizin Plus, sadrži 1000 mg lizina i 100 mg C vitamina u dve kapsule, što predstavlja preporučenu dnevnu dozu unosa lizina. 
Osim ove dobrobiti, sve osobe koje koriste lizin imaće dodatne korisne učinke na zdravlje. Radovi nobelovca dr Linus Paulinga ukazuju na poboljšanje stanja kod angine pectoris i bolesti koronarnih krvnih sudova zahvaljujući lizinu. Dr Pauling preporučuje u ovu svrhu istovremeno uzimanje lizina i vitamina C. Takođe, poznato je da lizin sprečava umnožavanje virusa herpesa pa njegovo uzimanje pruža zaštitu od ovog, često dosadnog, virusa. 

 Rizične grupe

Češće se javlja kod žena kod kojih je rano nastupila menopauza, mršavih žena, onih koje se ne bave fizičkom aktivnošću i manje se izlažu suncu, kod žena čija je ishrana temeljena na životinjskim belančevinama (mleko, sir, meso, riba) i žitaricama, kod pušačica, žena koje koriste veće količine alkohola i kafe ili koje se leče steroidnim lekovima i lekovima za neutralizaciju želudačane kiseline. Osteoporoza se najčešće otkrije prilikom preloma nakon pada i bolova u krlježnici koji se javljaju posebno nakon dužeg stajanja ili nošenja tereta. Ostali znaci su: bol u leđima, postupan gubitak visine praćen pognutim držanjem, bolnost kosti, gubitak visine, pognuto držanje tela, klimanje zuba, grbavost (kifoza)

Bolovi u leđima i D vitamin

Naše telo proizvodi vitamin D iz UV zraka pa ga zovu i sunčevim vitaminom. 
Tokom zimskih meseci, čak i u sunčanim krajevima, smanjena je pojava i intenzitet sunčevih zraka. U nedavnoj studiji upravo se zimski manjak sunčevih zraka povezuje sa pojavom bolova u leđima koji su tokom hladnih meseci jači i učestaliji nego inače. Istraživanja . (dr. Stewart B. Leavitt, Pain Treatment Topics) pokazuju da pacijenti s hroničnim bolom leđa uglavnom imaju neodgovarajuće visine vitamina D. Kad su nadoknadili manjak vitamina D bol je nestao ili se značajno smanjio.

Jeste li znali? Više – ne znači bolje!

Jedna od čestih zabluda i grešaka je uzimanje celodnevne količine kalcijuma u jednoj tableti (800-1000 mg), a poznato je da se pri količinama većim od 300 mg zaustavlja upijanje kalcijuma u crevima!!! Zbog toga svi Calivita proizvodi kalcijuma (Strong bones i Strong bones Plus) ne sadrže više od 300 mg kalcijuma u jednoj tableti i prilagođeni su višekratnom dnevnom uzimanju.

Strong Bones Plus sadrži 200 IJ vitamina D u 2 tablete što je 100 % preporučene dnevne količine. Strong Bones Plus sadrži i kalcijum u obliku kalcijum-karbonata, a ovaj oblik osigurava najveću koncentraciju kalcijuma po gramu.

Šta nam je činiti?

1.  

Smanjenje rizika od osteoporoze i podsticanje obnove kostiju može se sažeti u ove dve ključne pretpostavke za očuvanje gustoće koštane mase.
Dovoljan unos kalcijuma do 35. godine
Količina kalcijuma unesena tokom puberteta izuzetno je važna za gustoću i snagu kostiju u odrasloj dobi te je važno podsticati decu na korišćenje namirnica bogatih kalcijumom. 

2.

Očuvanje, tj. sprečavanje gubitka kalcijuma nakon 35. godine koji uključuje:
– svakodnevan unos namirnica koje sadrže lako iskoristiv kalcijum. Namirnice koje sadrže veće količine lako iskoristivog kalcijuma: sezam, mak, bademi, nemasni jogurt, brokula, cvetača, tofu, grah, lisnato zeleno povrće, celer, rogačevo brašno. Žene u menopauzi moraju češće jesti hranu koja sadrži biljne estrogene, posebno tofu, jabuke, detelinu lucerku (Green Care) i uzimati preparate koji sadrže biljne estrogene (Menopausal ili VitalWoman
– Redovno vežbanje, šetnja ili bilo koja druga fizička aktivnost. 
– Izbegavanje namirnica i pića koja ometaju upijanje kalcijuma u organizmu – gazirani napici, crveno meso, kafa, alkohol, pšenične mekinje, graham hleb, šećer i jednostavni ugljikohidrati, zatim namirnice bogate oksalatima (spanać, salata), fitatima (žitarice i mahunarke). Sadržaj fitata se može smanjiti namakanjem mahunarki i žitarica tokom 12 sati, onda, nakon bacanja vode, držanjem sledećih 12 sati u tami (poklopljeno). 
– Pravilan odnos namirnica s obzirom na pH vrednost – ovo je izuzetno važno jer se kiselost smatra glavnim razlogom gubitka kalcijuma iz kosti u odrasloj dobi. Iznenađuje činjenica kako malo ljudi zna ovu činjenicu pa čine velike greške u prehrani. Iz tog neznanja proizlazi i zabluda o mleku. Većina ljudi smatra da se dnevne potrebe za kalcijumom mogu podmiriti već sa 3 čaše mleka. Brojna novija istraživanja iznose sasvim suprotne činjenice o koristi mleka u sprečavanju pojave osteoporoze. Kravlje mleko je visokoproteinska namirnica, a upravo previsok unos belančevina kroz upotrebu hrane životinjskog porekla (meso i prerađevine, mleko, sir, jaja) dovodi do prevelike kiselosti pa time i gubitka kalcijuma iz kostiju. Epidemiološke studije sprovedene u mnogim zemljama različitih prehrambenih navika potvrđuju spomenute činjenice. Naime, što više ljudi koristi životinjske belančevine u ishrani, više obolevaju od osteoporoze, bez obzira na količinu unesenog kalcijuma.
– Kalcijum se za apsorpciju takmiči s mnogim mineralima pa se uz preparate kalcijuma preporučuje uzimanje multi mineralnih preparata (ali ne u isto doba dana). Preporučujemo bilo koji od sledećih multivitamina: Power MinsNew LifeVital po krvnim gupama.

kosti

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: