Gojaznost i metabolizam 1

15 Jul

Šta je metabolizam?

Metabolizam je proces kojim vaše telo pretvara kalorije iz hrane u energiju. Ljudi često veruju da je metabolizam mršave osobe brz, a gojazne spor, ali to ne mora da bude uvek slučaj..

Takođe, telesna težina ne zavisi uvek od količine uzete hrane, već od sposobnosti razmene i sagorevanja hrane u organizmu (metabolizam). Postoje ljudi kojima se šta god da pojedu nekako “lepi”, stvarajući višak kilograma. Postoje i oni drugi, koji mogu da jedu šta i koliko žele, a nekako uvek ostaju vitki. Zato je veoma važno prilagoditi ishranu u zavisnosti od brzine svog metabolizma.

Spor  metabolizam

Ujutru i uveče, kada je posebno usporen, trebalo bi da se unose namirnice koje se brzo i lako vare. Najbolje je da to bude voće, testenine i hleb od integralnog brašna. Osobe sa usporenim metabolizmom. Za ručak bi trebalo da konzumiraju belo meso ili ribu. Međutim, ni ovaj režim ishrane nije dovoljan da biste ostali vitki, već je neophodno uvesti i određene fizičke aktivnosti, kao što je trčanje, vožnja bicikla, fitnes ili pilates.

Brz  metabolizam

Sagorevanje kalorija je ubrzano, ali da biste obnovili snagu i energiju potrebno je da ishrana bude bazirana na ugljenim hidratima. U tom smislu, preporučuje se pojačani doručak koji obiluje žitaricama, ali i masnoćama (buter, jaja, slanina, kobasice…). I za ručak su neophodni proteini, posebno oni iz crvenog mesa, ali i mnogo povrća. Zbog viška energije, koji je uzrokovan “jakom” ishranom, poželjno je bavljenje teškim fizičkim aktivnostima ili sportom. Plivanje i tenis su odličan izbor. Metabolizam je brz kod mladih osoba, zato tinejdžeri mogu da pojedu mnogo više nego odrasli, ali posle 30. godine života trebalo bi ipak smanjiti unos visokokaloričnih namirnica. U suprotnom se može dogoditi da se u roku od nekoliko meseci ili godinu dana od mršave osobe pretvorite u gojaznu.

Normalan  metabolizam

U najboljoj situaciji su osobe čiji je metabolizam normalan, jer njihovi kilogrami uglavnom ne variraju. Ako se ugoje ili smršaju, u pitanju su male oscilacije u kilogramima, lako i brzo se vraćaju na optimalnu težinu. U prednosti su i što mogu da se bave bilo kakvom fizičkom aktivnošću, jer imaju energije onoliko koliko im je potrebno. U principu trebalo bi da jedu sve, ali najbolje da budu umereni. Bez obzira na to što lako gube kilograme, ne bi trebalo da često osciliraju u kilaži jer je to naporno za organizam i koža gubi elastičnost.

Neki od faktora koji utiču na metabolizam:

–              Fizička neaktivnost i neprilagođena ishrana.

–              Neprilagođena ishrana po krvnim grupama

–              Starost – Metabolizam prirodno usporava oko 5% po dekadi, posle četrdesete godine. To je uglavnom zato što, što smo stariji, više gubimo mišićnu masu, a povećavamo salo. Mišićna masa bez masti metabolički je aktivnija nego masno tkivo. Tako, kad gubite mišiće, vaš metabolizam usporava.

–               Pol – Muškarci generalno imaju brži metabolizam nego žene, zato što su krupniji i prirodno imaju manje masnoće. Utvrđeno je da muškarci imaju 10-15% višu stopu bazalnog metabolizma nego žene.
–   Hipotireoza – manje aktivna tiroidna žlezda usporava metabolizam i neminovno dovodi do gojenja. Dobre vesti: jednostavna analiza krvi može da utvrdi ovo stanje i, sa odgovarajućim lekovima i prirodnim preparatima, vaš metabolizam će se vratiti u normalu.
–   Genetika – Neki ljudi su dovoljno srećni da se rode sa brzim metabolizmom, dok drugi nisu.

–              Stres takodje može da uspori metabolizam, jer stres stvara napetost i potresa sve sisteme u telu. Osim toga, mnogi ljudi počnu sa prejedanjem kada su pod stresom.

Korisni saveti

– Fizička aktivnost u kombinaciji sa pažljivo odabranom hranom i rasporedom obroka direktno utiče na metabolizam, a samim tim na zdravlje i liniju.

– Neka vam doručak bude prioritet! Istraživanja pokazuju da ljudi koji redovno zdravo doručkuju u roku od dva sata od ustajanja, imaju veće šanse da kontrolišu svoju težinu. Možda je to zato što podižu svoju metaboličku stopu, pošto je bila u fazi mirovanja preko noći.

– Svakodnevno unosite odgovarajuči broj kalorija u zavisnosti od starosti i fizičkih aktivnosti kojima ste izloženi u radu ali raspoređenih u nekoliko obroka. Ako bilo iz kojih razloga (dijeta, post, nepravilna ishrana…) unosite manje kalorija, Vaš organizam će usporiti kako bi čuvao energiju i suprotno tome, ako unosite više kalorija nego što je potrebno, naročito za vreme jednog obroka, metabolizam će se “oteti kontroli” isto kao i Vaš struk.

– Rasporedite obroke i užine na svakih 4-5 sati.. Naše telo naporno radi da bi svarilo i apsorbovalo hranu koju pojedemo, pa je metabolizam pod “punim” gasom. To se zove termički efekat hrane. Ako u međuvremenu unosite novu hranu a prethodna nije obrađena, to zbunjuje naše organe za varenje i stvara pometnju koja dovodi do nepravilnog varenja,  time i do neodgovarajuće razmene i sagorevanja.

– Jedite odgovarajuću količinu belančevina svaki dan. Uzimanje odgovarajuće količine belančevina izaziva najveće metaboličko ubrzanje i osigurava mogućnost održavanja mišićne mase.

– Naviknite organizam na uzimanje hrane uvek u isto vreme. To će disciplinovati Vaš metabolizam i sistem za varenje i uvek će biti spreman za dobro varenje.

– Redovito pijte dovoljno vode i zeleni ča, koji, osim što ubrzava metabolizam, pomaže i u redukciji masnoga tkiva, a uz to je i antioksidans.

CaliVita proizvodi koji Vam mogu biti od velike pomoći u regulisanju metabolizma:

 Metabolixam 1

Nopalin (200 tabletia)

Nopalin proizveden od ploda pustinjskog kaktusa Nopal potpomaže detoksikaciju i ima blagotvoran efekat na funkcionisanje creva kao bogat izvor vlakana, minerala i vitamina (B1, B2, niacin), sadrzi 17 vrsta aminokiselina, od kojih su 8 esencijalne masne kiseline. Plod kaktusa može da spreči apsorpciju masti, a takođe intenzivira i procese razlaganja i sekrecije. Njegovi diuretički efekti pomažu funkciju bešike i bubrega. Takođe, velika je pomoć šećerašima.

Noni Organic (946 ml)

Pored mnogobrojnih blagotvornij dejstava na ljudski organizam i njegovo isceljenje, Organic Noni Sok pomaže u održavanju željene telesne težine, pomaže kod mršavljenja: reguliše metabolizam šećera, masti i belančevina, deluje antioksidativno i pomaže izbacivanje viška tečnosti iz organizma. Vlaknaste materije iz Nonija obezbeđuju bolji rad organa za varenje.

Cholestone (90 tableta)

Cholestone je dijetetski suplement dizajniran kao pomoć u održavanju nivoa holesterola. Njegovi prirodni aktivni sastojci uključuju i laneno ulje koje doprinosi održavanju normalnih nivoa holesterola uz pomoć visokog sadržaja Omega-3 masnih kiselina, kao i jabučni pektin koji daje iste efekte zahvaljući vlaknima koje sadrži. Beli luk može blagotvorno da utiče na nivo masti u krvi, dok lecitin igra važnu ulogu u metabolizmu masti.

Za dobro varenje i regulisanje crevne flore:

Varenje

–     Digestive Enzymes (100 tableta)

–     Acidophilus With Psylium (100 kapsula)

–     AC – Zymes,  100 kapsula

–     Probio Balance, 60 tab

–     Meal Time, 100 tab

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: