Prevazilaženje problema menopauze kod žena

1 Sep

Žene u proseku sa oko 50 godina starosti ulaze u menopauzu. Tada počinje da opada stvaranje estrogena, koje kasnije u potpunosti prestaje, postepeno izostaju i menstruacije, i uglavnom je potrebno nekoliko godina za to, da se uravnoteži novonastalo stanje. Bez obzira na to, što ima izuzetno neprijatne simptome, menopauzu ne treba tretirati kao obolenje, ali svakako bi trebalo shvatiti, da se uz promene na telu trebaju preduzeti i druge određene mere i promene. Pošto je estrogen odgovoran za osobine koje se smatraju ženskim, morate se suočiti time, da zbog opadanja nivoa estrogena dolazi i do promene linije, tojest možete postati tanji ili puniji, dolazi do promene kvaliteta i kvantiteta kose, ali pored estetskih aspekata, takođe je značajno i to, da zbog nedostatka istog se smanjuje i stepen zaštitne funkcije, usled čega raste i rizik od nastajanja osteoporoze i kardiovaskularnih obolenja. Postoje brojne metode, od kojih i nekoliko prirodnih, koje mogu pomoći u ublažavanju simptoma menopauze, pa ih svakako vredi primenjivati!
Osteoporoza
Obratite posebnu pažnju na odgovarajući unos kalcijuma i vitamina D, pošto je Vašim kostima potrebna dodatna zaštita. Prema procenama Svetske zdravstvene organizacije (WHO), do 2050-e godine će broj preloma kuka na godišnjem nivou dostići 6,3 miliona, a to prvenstveno pogađa ženske osobe. Žene imaju 40% šansi za to, da pate od preloma kuka, dok je ovaj rizik kod muškaraca „samo” 13%. Odgovarajući unos vitamina D pored toga takođe može da štiti i od pojedinih vrsta raka dojke, za koje raste rizik nakon početka menopauze!
Povećanje telesne težine
Menopauzu najčešće prati i povećanje telesne težine. U slučaju da to podrazumeva uvećanje abdominalnih masnih naslaga, to doprinosi i uvećanju rizika od nastajanja kardiovaskularnih obolenja, i zbog toga se preporučuje uravnotežena ishrana sa što manje nepotrebnih kalorija. Vodite računa da konzumirate nezasićene masne kiseline, koje možete naći u velikim količinama u masnim ribama i semenkama (ulje semenki), a ukoliko ne volite te namirnice, onda preporučujemo da neophodne količine obezbedite sa uzimanjem dodataka ishrani, koji sadrže omega-3. Ukoliko je već imate višak kilograma, uz redovnu fizičku aktivnost, pravilnu ishranu i eventualno uz suplementiranje hroma za poboljšanje metabolizma šećera, kao i uzvlakna za jačanje osećaja sitosti, oslobodite se suvišnih kilograma!
Ukoliko do sada redovna fizička aktivnost nije bila deo Vašeg života, sada je svakako pravo vreme za to, nikada nije kasno da počnete! Šetnja, džoging, fiskulturne vežbe ili gimnastika u vodi Vam svakako mogu pomoći u očuvanju zdravlja i snage kostiju i mišića, da izbegnete povećanje telesne težine, da doprinesete zdravom funkcionisanju kardiovaskularnog sistema, a pored toga, doprineće i održavanju mentalne svežine i psihičku uravnoteženost. Naravno, pored toga, svakako treba da obratite pažnju i na svoju ishranu!
Poremećaj sna i promene raspoloženja
Najverovatnije promene u nivou hormona dovode do neprijatnih simptoma, noćnog znojenja, poremećaja sna, kao i dodatnih problema sa pamćenjem. Hormonska suplementacija može predstavljati rešenje, ali to treba da se radi pod strogim nadzorom lekara, i nije preporučljivo za svakoga. Za sve one osobe, koje iz nekog razloga ne mogu da uzimaju hormone, prirodne lekovite biljke mogu da predstavljaju pravo rešenje. Melatonin može da obezbedi opuštajući san, što za rezultat može imati poboljšanje mentalnih funkcija i funkcionisanja imunog sistema. Pored toga, uz pomoć dodatkak ishrani koji sadrže ginko, vitamine B, i eventualno gvaranu, možemo poboljšati svoju fizičku i mentalnu svežinu, naravno uz prethodne konsultacije sa svojim lekarom!
Sa promenama u telu može doći i do poremećaja psihičke harmonije, prvenstveno zbog promena nivoa hormona, a za to Rhodiolin može predstavljati rešenje, pošto može da pomogne u tome, da se nosimo sa povećanom osetljivošću i eventualnoj bezvoljnosti ili depresije.
Ukoliko želite kompleksno rešenje, odlučite se za Menopausal Formulu, u kojoj se nalaze svi oni važni vitamini i minerali, zajedno sa lekovitim biljkama, koje mogu pomoći u ublažavanju neprijatnih simptoma menopauze.
Korišćena literatura:
Hazai konszenzus a D-vitamin szerepéről a betegségek megelőzésében és kezelésében – Orvosi Hetilap, 153.évf, szuppl,Akadémiai Kiadó 2012
Ageing and nutrition: a growing global challenge – Nutrition, WHO
Obavestenja

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: