STRES I ZAŠTITA OD POSLEDICA STRESA

11 дец

Stres ne možemo odstraniti, ali možemo izbeći njegove posledice

(Prema peedavanju dr Katarine Nikolić)

Stres je naša stvarnost, napada nas na svakom koraku, u svakom trenutku našeg života i zato je teško izboriti se s njim.

Stres je skup nespecifičnih reakcija našeg organizma na štetne faktore iz radnog i životnog okruženja.

Faktori koji ga uzrokuju mogu biti brojni i raznovrsni: iznenadna hladnoća, toplota, buka, vibracije, ali i psihološki faktori: velika odgovornost, poremećeni međuljudski odnosi, neprijatnosti na poslu, egzistencijalni problemi.

Pod stresnim situacijama uglavnom se podrazumevaju neka negativna dešavanja, međutim i prijatni događaji, kao što su venčanje, rođenje, polazak deteta u školu, kao i prelazak na novo radno mesto, takođe dovode do povećane tenzije i nelagodnosti.

Kad mozak iz bilo kojih razloga svira na uzbunu, telo baci u vatru dva hormona stresa svoju prvu liniju odbrane.

Adrenalin i kortizol preplave ćelije i kada kriza prođe, organizam dobija šansu da se oporavi.

Kad kortizol preplavi ćelije, on ne da telu da se oporavi. Blokira autoimunološki sistem, onemogućava odmaranje i opuštanje.

Izloženo ovim orkanskim naletima hormonskih vetrova, naše telo neminovno trpi i strada.

Stres snižava kvalitet života, uzrokuje mnoga psihosomatska oboljenja, smanjuje funkcionalnost, kreativnost.

Još u doba Hipokrata medicina je upućivala da negativna emocionalna stanja vremenom ugrožavaju i fizičko zdravlje čoveka.

Simptomi hronične izloženosti stresu su brojni:

  • Umor
  • Glavobolja
  • Nesanica
  • Razdražljivost
  • Zaboravnost
  • Gubitak samopouzdanja
  • Povlačenje u sebe
  • Tikovi
  • Smetnje u digestivnom traktu
  • Oscilatorna hipertenzija
  • Pad otpornosti organizma

Potrebno je izbegavati stresne situacije, a energiju i potiskivanu agresiju prazniti kroz:

  • Kontrolisanu fizičku aktivnost i šetnje u prirodi
  • Uzimanje vitamina i mineralavit. C, Mg, Zn
  • Pronađite hobi i razonodu, pronađite vremena za ono što volite i što vas ispunjavaživot čine male stvari
  • Nemojte da potiskujete emocije
  • Planirajte i organizujte životne aktivnosti i obaveze, ne dozvolite njihovo nagomilavanje
  • Potrebno je odvojiti dovoljno vremena za san i odmor
  • I na kraju, postoje mišljenja da je smeh najbolja prevencija kada je reč o stresu, smeh opušta ceo organizam, poboljšava disanje i umiruje nervnu napetost

Preporuka za prvazilaženje posledica stresa:

Stres

RHODIOLIN

Jedna kapsula sadrži 100mg korena R. Rosee

l                                         5mg cinka

Rodiola Rosea je adaptogena biljka sa 29 aktivnih sastojakakoji sprečavaju razorno dejstvo kortizola.

OSTATI ZDRAV ZNAČI ODUPRETI SE STRESU I ODRŽATI HOMEOSTAZU ORGANIZMA

DEJSTVO

Ima jako antioksidativno

– Adaptogeno

– Jača odbrambenu snagu organizma

– Povećava toleranciju na stres

– Protiv tumorsko dejstvo

– Poboljšava koncentraciju i pamćenje

– Harmonizuje hormonsko stanje

– Štiti srce

– Za zdravo potomstvo i dug život

DOZIRANJE

jedna do dve kapsule dnevno do 16 časova.

U malim dozama ima stimulativni efekatstimuliše lučenje noradrenalina, dopamina, serotonina.
Srednja doza deluje na pamćenje, veće doze sedativni efekat.
Kontraindikacije: trudnice, mala decamanično stanje.

MagneZi B6

1. Neophodan za funkcionisanje nervno-mišićnog sistema-neophodan za proizvodnju energije

2. Izvanredan za regulisanje dnevno-noćnog ritma-spavanja i sna
3. Cink je izuzetno značajan za imunitet jer je izvanredan  antioksidans

Stress management B-kompleks

Stress management  je  preparat od izuzetnog značaja za modulisanje delovanja stresa.

Liquid C-vitamin

C-vitamin – najjači antistres vitamin

2

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: