Fizička aktivnost i kiseonik – prevencija preranog starenja

11 Aug

Fizička aktivnost – prevencija preranog starenja

Uz dodatke ishrani koje uzimamo kako bismo zadovoljili potrebe našeg organizma za esencijalim hranjivima, izuzetno je važna i fizička aktivnost. 

Tajna dugovečnosti

Našu dugovečnost određuje naš način života. Koncept zdravog načina života čini svesna povezanost uma, duše i tela. Ljudi koji su svesno optimistični ređe su bolesni i žive duže. Da bismo to postigli, pre svega moramo promeniti vlastiti mentalni stav.

Drugi odlučujući činilac je dobro promišljena metoda borbe sa stresom, koju bi trebalo prakovatii na dnevnoj bazi. Moramo negovati naše prijateljske i društvene veze, jer na taj način stvaramo mrežu unutar koje možemo pomoći jedni drugima!

Drugi sličan, podjednako važan zahtev je: moramo ostati aktivni! U svakoj životnoj situaciji sami moramo oblikovati događaje, umesto da samo patimo ili ih prihvatamo. 

Očito je da je fizička aktivnost jedan od najvažnijih činilaca i temelj očuvanja zdravlja. U teoriji se svi u tome slažemo, ali samo mali broj ljudi redovno vježba i trenira. Najčešće izmišljamo izgovore poput: nemam dovoljno vremena, energije ili motivacije, ili nas sprečava naše zdravstveno stanje ili prekomerna težina. Ali, da li je zaista tako? Zar se, bez obzira na sve, ne isplati stariti na zdrav način? Prkositi godinama, biti pokretljiv, osećati se mlađe? Fizička aktivnost ima okrepljujući učinak, no ipak, na početku nam vežbanje može biti stresno. Kako vreme prolazi, telo se navikava na redovni trening, postaje jače, poboljšavaju se vitalne funkcije, pa prema tome nakon nekog vremena može podneti veći napor. Redovno vežbanje ima blagotvorni učinak na celo telo, prvenstveno zbog povećanja cirkulacije krvi i disajnih funkcija. 

Jednostavnim rečnikom rečeno, vežbanje je okidač koji kiseoniku i nutrijentima omogućuje da lakše dođu do ćelija. Taj proces i sami možemo dodatno podržati, npr. suplementacijom sa stabilizovanim kiseonikom (OxyMax) i koenzimom Q10. Istovremeno, vežbanje pomaže izlučivanje ugljenik dioksida i nusprodukata, kao i konačnih produkata metabolizma (otpadnih tvari) preko krvotoka do organa koji vrše detoksikaciju (pluća, jetra, bubrezi, koža). U tim nam procesima mogu pomoći Ocean 21, Trimex i Chlorophyll, a možemo koristiti i druge dodatke. Kao rezultat gore opisanih procesa, povećava se otpornost i nivo energije. Treniranje, odnosno vežbanje korisno je u odrasloj dobi, ali još je važnije u detinjstvu. Istraživanja su pokazala da je pretilost kod dece češće uzrokovana nevežbanjem, nego prevelikom količinom hrane. (Dietz WH et al:. Do We Fatten Our Children at the Television Set? Pediatrics, 1985; 75: 807-12.)

Vežbanje potpomaže različite telesne i mentalne funkcije i sisteme,
blagotvorno deluje na gotovo sve faze metabolizma,
povećava nivo HDL-a (“dobrog holesterola”) i pomaže održati nizak LDL (“loš holesterol”) kao i trigliceride (TG), bitno smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti,
pomaže probavne i procese detoksikacije,
povećava elastičnost mišića i mišićnu snagu,
potpomaže elastičnost zglobova i pokretljivost zglobova,
jača ligamente i vezivna tkiva uopšteno,
smanjuje mogućnost ozleda,
poboljšava držanje, ravnotežu i kondiciju,
uopšteno poboljšava kondiciju,
poboljšava rad mišića, a time i ugradnju kalcijuma u kosti – štiti od osteoporoze,
povećava telesnu masu, sagoreva masti, konstantno povećava izdržljivost i energiju,
dovodi puls u stanju mirovanja na normalu i poboljšava srčanu funkciju,
širi arterije i poboljšava opskrbu tkiva kiseonikom i nutrijentima,
pomaže prirodno oslobađanje potisnutih osećaja,
ublažava napetost i teskobu,
poboljšava stanje duha i samopoštovanje.

Ako smo svega ovoga svesni, počnimo živeti zdravije u duhu gore navedenoga!

Prof. Valéria Szedlák- Vadócz M. D. PhD

2  Oxy Max

Prof. Valéria Szedlák- Vadócz M. D. PhD

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: