NEDOSTATAK  MAGNEZIJUMA  U ORGANIZMU VAS MOŽE SLOMITI!!!

28 јул

Magnezijum je direktno odgovoran i za sastav belančevina, masti, ugljenihhidrata koji omogućavaju gipkost kostiju, i pomaže usvajanje kalcijuma. Iako je toliko značajan za organizam, magnezijum je najranjiviji mikroelement. Lako je razgradljiv. Uz sve to, registrovano je da u poslednjih 100 godina hranom unosimo sve manje i manje količine magnezijuma. Nekada je samo jedan dnevni obrok sadržao potrebne količine, a danas ga ima samo u tragovima. U drugom planu su i nepravilna ishrana (dnevno u proseku unesemo 175 mg, a potrebe su od 300-350 mg), brza hrana, uticaj stresa, intenzivniji način života.

Beli hleb i glazirani pirinač koje koristimo svakodnevno „pate“ od nedostatka magnezijuma, pa ako se na sve doda i otofosforna kiselina, jedan od bitnih sastojaka svih “kola” napitaka, pušenje i alkohol – za magnezijum “nema života”.

Simptomi nedostatka magnezijuma:

  • sklonost čestim depresijama
  • razdražljivost, uznemirenost, promene raspoloženja
  • buđenje u toku noći uz grčeve u listovima, tikovi
  • osećaj suvoće grla
  • sklonost niskom krvnom pritisku uz pojačan puls
  • zebnje i strahovi
  • niska tolerancija prema virusnim i bakterijskim infekcijama

Pogledajte kalendar, ako ste u periodu oktobar-april, znači da je nastupio magnezijumov slom, vreme kada nivo magnezijuma kod većine naglo pada, i to na kritičnu granicu.

Oni koji uzimaju prirodne preparate sa dodatkom magnezijuma uglavnom ih lako podnose, jer bioorganske soli magnezijuma ne draže želudac, a zbog najčešće kombinacije sa vitaminom B6 prodire u svaku ćeliju i tamo ostane. Ima i sposobnost da prevede B6 iz neaktivne u aktivnu formu, i zato uspeva da ga održi u pravoj ravnoteži.

Magnezijum u sadejstvu sa vitaminom B6, pomaže da se smanji žestina PMS tegoba, da se menstrualni ciklus gotovo ne oseti, ili lako prebrodi, umanjuje neprijatnosti u menopauzi i poboljšava rad nervnog i srčanog sistema.

Prenizak unos magnezijuma kroz duže vreme povećava rizik od nastanka najčešćih hroničnih bolesti današnjice, među kojima je i dijabetes tipa 2, pokazuju rezultati analize objavljene u časopisu „Pharmacological Researć“.

Analiza je pokazala da dodatni unos magnezijuma povoljno utiče i na nivo glukoze u krvi i na insulinsku osetljivost, kako kod obolelih od dijabetesa tako i kod nedijabetičara.

23

Magnezijum je mineral od neprocenjive fiziološke važnosti za organizam i ishranom bi trebalo da osiguramo unos od 375 mg dnevno.

Ne samo da hronično nedovoljan unos magnezijuma povećava rizik od nastanka dijabetesa tipa 2, već i osobe koje boluju od dijabetesa češće imaju smanjeni nivo magnezijuma u ćelijama u odnosu na nedijabetičare.

Sve više se govori o značaju vode koja sadrži magnezijum, što potvrđuje istraživanje objavljeno u časopisu „Nutrients“, koje je pokazalo da je viši nivo magnezijuma u vodi za piće značajno povezan s nižim rizikom smrtnosti od koronarne bolesti srca.

U Srbiji je registrovano 710.000 obolelih  od dijabetisa, od kojih je gotovo polovina radno sposobnog stanovništva.

Pročitajte opširnije na sajtu Blic

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: