Архива | октобар, 2016

Svestranost magnezijuma u organizmu

31 окт

Magnezijum se često pogrešno smatra samo za tihog partnera kalcijuma: da je neophodan za procese izgradnje kostiju, kao i za očuvanje zdravlja istih, a prepručuje se i u slučaju grčeva u nogama. Ali zapravo, u pitanju je jedan pravi superheroj, koji zaslužuje da bude tretiran u skladu sa svojim značajem. Sakupili smo pet aktuelnih vesti, kako bi ukazali na svestranost magnezijuma!

nedostatak-magnezijuma

1. Može da smanji krvni pritisak! 

Da li to zvuči samo kao briga starijih ljudi? Ali to može da predstavlja dobru vest i za mlade 30-to godišnjake, pošto zbog povećanog stresa, nezdravog načina života i gojaznosti, i oni mogu biti pogođeni ovim problemom. Visoki krvni pritisak se takođe može smatrati za tihu bolest, jer ukoliko dođe do povećanja pritiska od samo nekoliko  Hgmm, to se ne primećuje, ali tokom godina može postepeno dodatno da raste, posebno u pratnji dodatnih kilograma, što može dovesti do oštećenja srca i krvnih sudova. Američka asocijacija za srce (American Heart Association) je u letnjem izdanju svog profesionalnog magazina objavila rezultate analize, prema kojoj već i količina od samo 30 mg magnezijuma dnevno može da smanji krvni pritisak, a dejstvo je još izraženije ukoliko se radi o osobama sa izraženim nedostatkom magnezijuma.

2. Nedostatak magnezijuma.   

Obično se smatra da to i nije neki izričito izražen problem, ali prema jednom istraživanju rađenom u Engleskoj, kod populacije od 19 do 64 godina starosti, bez obzira na pol, prosečno kod 50-74% ispitanika je utvrđen niži unos magnezijuma naspram preporučenih količina. Šta može da bude uzrok toga? Nepravilna ishrana, brze modne dijete, pogrešno kombinovanje namirnica, povećani stres ili intenzivan fizički napor.

3.Teško podnosite ovaj tempo?

Potrebne su vam 2-3 kafe tokom prepodneva, kako bi se dovoljno razbudili? Moguće je, da se u pozadini ovog problema možda krije određeni nedostatak vitamina i/ili minerala? Nedostatak magnezijuma i vitamina B grupe može dovesti do pogoršanja mentalnih sposobnosti i koncentracije, kao i do lošeg raspoloženja, pošto su od nezamenjivog značaja za pravilno funkcionisanje nervnog sistema.

4. Šećerna bolest

Prema rezultatima jedne sveobuhvatne studije, dodatni unos magnezijuma je doveo do smanjenja nivoa šećera u krvi kod dijabetičara, a u slučaju osoba sa visokim rizikom od nastajanja šećerne bolesti, je dovelo do poboljšanja rezultata, tojest smanjenja HOMA-IR indeksa prilikom dvosatnog testa tolerancije na šećer.

5. Magnezijum je neophodan za pravilno funkcionisanje nekoliko enzima.

Prema rezultatima jedne sveobuhvatne studije, kod gojaznih osoba dolazi do smanjenja nivoa magnezijuma u krvi. Zato se osobama koje se bore sa dodatnim kilogramima preporučuje dodatni unos magnezijuma, kako bi smanjili rizik od potencijalnog nastanka određenih zdravstvenih problema izazvanih prekomernom telesnom masom!

Dobar izvor magnezijuma su i spanać, kiseljak, uljane semenke i soja. Ako smatrate da od navedenih namirnica ne konzumirate odgovarajuće količine, treba da posvetite dodatnu pažnju unosu magnezijuma, pošto je od osnovnog značaja za potrebe očuvanja našeg zdravlja!

mg

Korišćena literatura i izvori:

Effects of Magnesium Supplementation on Blood Pressure A Meta-Analysis of Randomized Double-Blind Placebo-Controlled Trials- Xi Zhang et al. Hypertensionaha.116.07664

The National Diet and Nutrition Survey: Adults Aged 19 to 64 Years – Food Standards Agency, Vol 3. London: The Stationery Office; 2003.

Effect of magnesium supplementation on glucose metabolism in people with or at risk of diabetes: a systematic review and meta-analysis of double-blind randomized controlled trials – Veronese N. et al., Eur J Clin Nutr. 2016 Aug 17.

Role of Magnesium in Oxidative Stress in Individuals with Obesity – Morais JB et al., Biol Trace Elem Res. 2016 Jul 22.

Advertisements

NEDOSTATAK MAGNEZIJUMA U ORGANIZMU VAS MOŽE SLOMITI

18 окт

Magnezijum je direktno odgovoran i za sastav belančevina, masti, ugljenika, koji omogućavaju gipkost kostiju, i pomaže usvajanje kalcijuma.

Iako je toliko značajan za organizam, magnezijum je najranjiviji mikroelement. Lako je razgradljiv. Uz sve to, registrovano je da u poslednjih 100 godina hranom unosimo sve manje i manje količine magnezijuma.

Nekada je samo jedan dnevni obrok sadržao potrebne količine, a danas ga ima samo u tragovima.

U drugom planu su, i nepravilna ishrana (dnevno u prošeku unesemo 175 mg, a potrebe su od 300-350 mg), brza hrana, uticaj stresa, intenzivniji način života.

Beli hleb i glazirani pirinač koje koristimo svakodnevno „pate“ od nedostatka magnezijuma, pa ako se na sve doda i otofosforna kiselina, jedan od bitnih sastojaka svih kola napitaka, pušenje i alkohol – za magnezijum nema života.

Simptomi nedostatka magnezijuma:

– sklonost čestim depresijama
– razdražljivost, uznemirenost, promene raspoloženja
– buđenje u toku noći uz grčeve u listovima, tikovi
– osećaj suvoće grla
– sklonost niskom krvnom pritisku uz pojačan puls
– zebnje i strahovi
– niska tolerancija prema virusnim i bakterijskim infekcijama

Pogledajte kalendar. Ako ste u periodu oktobar-april, znači da je nastupio magnezijumov slom, vreme kada nivo magnezijuma kod većine naglo pada, i to na kritičnu granicu.

mgzib6

 

Oni koji uzimaju preparate sa dodatkom magnezijuma uglavnom ih lako podnose, jer bioorganske soli magnezijuma ne draže želudac, a zbog najčešće kombinacije sa vitaminom B6 prodire u svaku ćeliju i tamo ostane. Ima i sposobnost da prevede B6 iz neaktivne u aktivnu formu, i zato uspeva da ga održi u pravoj ravnoteži.

Magnezijum u sadejstvu sa vitaminom B6, pomaže da se smanji žestina PMS tegoba, da se menstrualni ciklus gotovo ne oseti, ili lako prebrodi, umanjuje neprijatnosti u menopauzi i poboljšava rad nervnog i srčanog sistema.

Izvor:  http://www.zdravljeipriroda.com/zdravlje/nedostatak-magnezijuma-u-organizmu-vas-moze-slomiti-saznajte-koji-su-simptomi/

1 kontakt

Dobra prilika

11 окт

Zašto dobra prilika?

Kliknite na sledeći link, poslušajte i sve će vam biti jasno kao sunčan i vedar dan.

https://drive.google.com/file/d/0B3zHZbpg9_rvRlBuajhoV1E5aTg/view

  • Kupujte ekskluzivne vitamine vrhunskog kvaliteta preko naših CaliVita savetnika za zdravlje i pre svega, budite nam zdravi.

  • Iskusite ličnu negu i korisničku uslugu, kao i prilagođene preporuke

  • Sačuvajte i održite svoje zdravlje uz pomoć saveta od Vašeg ličnog savetnika za zdravlje.

    Budite CaliVita preduzetnik!

    • Širok asortiman proizvoda vrhunskog kvaliteta, i usluga, koje zasluženo imaju posvećenu lojalnost naših kupaca.

    • Verodostojan brend baziran na sigurnom i pouzdanom poslovanju

    • Mi priznajemo izvanredne uspehe i rezultate, i osiguravamo da se adekvatno finansijski nagrade.

      Kako?

  • 1. Saznajte Vaše sopstveno „Zašto”! Važno je da znate zašto započinjete! Ne morate znati šta Vas motiviše, već je bitnije da znate koji su faktori koji Vas inspirišu, jer će Vam to biti od pomoći na Vašem putu. I onda, kada budete znali svoj razlog, znaćete i kako to da uradite.

    2. Postanite Član CaliVite. Popunite formular za učlanjenje u papirnoj online ili okrenite broj +381 69 2359694.

    3. Pošaljite svoju prvu porudžbinu. Dobićete potvrdu mailom, koja će ujedno sadržati Vaš Članski kodni broj i lozinku za pristup servisima na internet stranici CaliVite Int.

    4. Upoznajte i koristite proizvode. Kako biste o proizvodima govorili sa kredibilitetom, koristite ih lično ili neka ih koriste članovi Vaše porodice! Najbolje je imati iskustvo iz prve ruke i zapisati ih. Nakon što nekome preporučite proizvod, pitajte ih za mišljenje, sakupljajte ta iskustva sistematično, jer su ona odlična sredstva rada.

https://drive.google.com/file/d/0B3zHZbpg9_rvRlBuajhoV1E5aTg/view

1